torsdag 1 oktober 2015

Här kommer hösten

Vädret har slagit om medan jag var borta på äventyr. Runt 20 grader har vi nu, med en sval vind som tjuter i ytterdörren. Det absolut perfekta vädret att promenera i!

Efter morgonpromenaden med promenadengelskan samlade jag ihop en väska smutstvätt och bar ner till Hyresmamman. Hämtade min poolväska och gick upp till Hotellpoolen för att säga hej och för att äta en fräsch fruktsallad till lunch, med en klick grekisk yoghurt på toppen. Det var precis vad jag behövde :). Det är ganska tomt däruppe nu, de flesta av mina bekanta har åkt hem.

På hemvägen (nej! det blev inget bad, jag försökte inte ens) hämtade jag upp min rena och blöta tvätt och hängde upp den på balkongen mot gatan. I solen, men den hann ändå inte torka. Nu har jag hela torkställningen inne i köket!

Ikväll gick jag ner till Gyrosstället - jättesugen på kycklinggyros! Den var precis så god som jag önskade mig :). Med mig hem därifrån fick jag tröjan jag stickade till Yngste Hyresvärdssonen i våras - den har blivit för lång, så jag ska korta av den lite åt honom.

Och så har jag börjat jobba på mitt eget "virkeri", inför mässan i november. Bara 5 veckor kvar, här måste det produceras!

Inga kommentarer: