onsdag 21 oktober 2015

Blomsterpromenad


Sista dagen på Smulan för den här gången.

Det blir nästan lite konstigt att ge sig av - så känns det den här gången. Just nu är Smulan och min lägenhet här lika mycket hemma som min Sverige-lägenhet.

En bra del av dagen har jag städat och tvättat och packat och checkat in och betalat hyra, el och vatten. Så nu får jag åka hem och börja spara till nästa år.

Jag har också hunnit fika med min Hyresvärdinna, som skickade med mig både vild oregano och en hel påse med gröna bönor - förmodligen så att jag ska klara vintern däruppe i norr ;).

I eftermiddags tog jag en sista promenad runt byn, i sällskap med kameran. Det klarnade upp efter en molnig och fuktig förmiddag. Jag hade lite tur, tyckte jag, jag stötte på flera bekanta på vägen så jag kunde säga hej då och önska en god vinter!

Varsågoda, några bilder från Smulan i slutet av oktober, en dag då det var 24 grader varmt och solen sken. Den sista bilden är speciellt avsedd för Bokbytarna så att de vet att deras växter lever och har hälsan :) Vi ses igen nästa år!










 



 

3 kommentarer:

Lisa sa...

Åhh..då är du hemma i kalla Sverige nu då?

Mitt grekiska liv sa...

Jadå, jag kom torsdag kväll!

Lisa sa...

Välkommen hem då till blåst och kyla ;-)