fredag 9 oktober 2015

Arbete och fest

Så har min dag sett ut  - en väldans massa arbete med virknålen under hela dagen, och så lite fest en stund på kvällen :). Jag vaknade till halvmulet väder och en promenadfri dag - det fick alltså bli en hel arbetsdag här hemma! Solen har kikat fram här emellanåt och det är varmt, 25 grader. Men det blåser en ganska sval vind som talar om att svalare tider stundar ...

Mitt köksbord har försvunnit efterhand, och fungerar som lagerplats för tomtar och hjärtan. 16 tomtar som ska sys ihop och 7 hjärtan, nääästan klara. Jag behöver se vad jag har tillverkat, annars tappar jag bort mig fullständigt. Den halva av köksbordet som var ledig är nu fylld med garn - som ska virkas upp!

Jag blev lite hastigt inviterad till en improviserad födelsedagsfest på en av barerna nere vid stranden. Ett engelskt gäng (och en skotte) samlades för att fira den engelska barägarinnans födelsedag. Vi drack ett glas vin och fick en god chokladtårta från bageriet i Stora Grannbyn. Jag var lite orolig i förväg - det är nämligen så att jag absolut inte kan lära mig att tycka om den traditionella engelska fruktkakan som verkar serveras till alla högtider. Men jag slapp undan den här gången!

Inga kommentarer: