lördag 1 augusti 2015

Två tredjedelar

Tänk att två tredjedelar av sommaren redan hunnit bakom oss. 1 augusti, och idag har vi faktiskt haft sommarväder :).

Jag skickade ut ett grupp-sms till min lilla familj tidigare i veckan och bjöd in till sommarlunch med fika idag. Senast jag hade dem alla tre här på samma gång var på trettondagen ... Det tog 2 minuter, så svarade mamma att det passade henne jättebra, efter ytterligare 5 minuter hade jag fått veta att både son och barnbarn var upptagna med jobb. Hmm. Strunt samma, då får det bli en extraliten familjelunch, då. Tänkte jag. Jag får göra ett nytt försök senare i augusti.

Idag har mamma varit här på lunch, alltså. Vi gick en liten runda på sta'n först och klarade oss helskinnade därifrån bägge två - inte ett enda inköp!
Vi åt torskrygg, örtgratinerad sådan. Med ris och en massa grönsaker till. Ett helt nytt recept jag hittat, ganska gott. Hade förstås blivit ännu godare om jag inte glömt fisken i ugnen så att den blev i torraste laget!

En trivsam liten dag :). Jag fick visa upp mina nystädade garderober och mina nya gardiner i vardagsrummet, det hade vi roligt med ett tag. Min mamma är väldigt bra på att beundra utfört arbete!

När mamma åkte hem med bussen tog jag mig en liten cykeltur ut till ICA-affären i andra änden av vår lilla stad, för att köpa vattenmelon för 5 kronor kilot. Jag fick bara köpa två ... Det räcker ju inte långt! Jag får nog cykla dit imorgon igen :).

Inga kommentarer: