torsdag 20 augusti 2015

Nyval i Grekland

Läser på nyhetssidorna om premiärminister Tsipras TV-tal i kväll, där han meddelar att han avgår. Nyval kommer att hållas 20 september, tills dess leds landet av en interimsregering.

Jag vet alldeles för lite om Tsipras och alla turer under sommaren - men så här från min skånska horisont känns det som han gjort sitt bästa, han har rott i land ett nytt räddningspaket, och nu lämnar han över till folket att bestämma hur de vill ha det framöver. Bra tänkt där, tänker jag.

Eller så handlar alltihop bara om politiska finter - så brukar vara fallet vilket land det än handlar om ...

Håhåjaja, jag är i alla fall snart på väg ner dit igen. Till dess är det ganska fullt upp :).

De senaste två veckorna har handlat mycket om Unga Damens gymnasie-start, och min planering inför hösten. Vi var ute och fikade sista dagen på sommarlovet, då fick hon också ett paket med nya träningskläder - det kommer att gå åt många omgångar tvätt på fotbollsgymnasiet! 3 st 2-timmarspass träning per vecka i skolan, plus den vanliga fotbollsträningen.

Gymnasiestarten var i måndags, och den kändes bra, tyckte hon. Jag har ringt några gånger för att höra senaste nytt ;).
Igår kväll följde jag med fotbollslaget ner i södra Skåne, där det var seriematch. "Vi " vann :).

Jag har också hunnit med en hel del promenader tillsammans med Promenadkompisen - härligt! Solen har skinit i över en vecka och jag är så nöjd, så nöjd. Lagom acklimatisering inför Greklands-värmen, en del utomhus-tid och så bra motion!



Inga kommentarer: