söndag 23 augusti 2015

Söndag utan lyx

Den enda lyxen jag lyckats klämma ut ur den här söndagen var en härlig morgonpromenad i solen, mellan 8 och 9 i morse. Tillsammans med min trogna Promenadkompis, förstås.

Här har det sedan organiserats, mer eller mindre hela dagen! Listor av olika slag, sms, telefon, garnnystning, saker hit och saker dit. Stora högar till Grekland, mindre högar till veckans alla aktiviteter. Och huvudet har jobbat på hela dagen med att sortera och komma ihåg och tänka ut ...

Nu är jag lite småtrött och undrar förstås hur jag ska få ihop allt detta under bara en vecka?

Måndag - alla småärenden jag kan göra här plus att ringa vårdcentralen och försäkringsbolaget.
Tisdag - handla, till Stora Grannstaden med färdiglagad lunch att värma hos Yngsta Kusin som nyss opererat sitt knä och inte är så rörlig just nu. (idé till matsedel, någon?) Jag har lovat mamma att passa henne , medan mamma är i England. Ev växla pengar samtidigt.
Onsdag - det har jag glömt, men det står på en av mina listor :)
Torsdag - sedvanlig Malmö-tur
Fredag- tvätta, stryka, åka till Stora Grannstaden igen, för att fika med Grekiskan. Ev växla pengar samtidigt.
Lördag - städa och göra klart allt, skicka iväg ett paket grytlappar
Söndag - ha familjen på lunch och fika, packa och stänga ner lägenheten för de närmsta två månaderna.

Hela veckan ska jag förstås virka i racerfart, både beställda och saker jag ska ha med på mässan i november.

Inga kommentarer: