måndag 3 augusti 2015

Äntligen en promenad!

Då kom vi  äntligen ut igen, i en solig sommarkväll. Min efterlängtade Promenadkompis hade både tid och hälsa nog att släpa ut mig längs med havet - det gjorde mig säkert gott :). Skönt var det i solen, och jag orkade jogga uppför den lilla backen (typ 50 meter).

Annars har jag mest småpysslat här hemma, utan några större mål i sikte. En liten låda här, en hög med foton där ... Nu har jag åstadkommit 3 tomma lådor inne i vardagsrummets bokhylla, och till min förvåning vet jag inte riktigt vad jag ska ha i dem nu? Det har nog aldrig inträffat ...

Redan till morgonkaffet började jag bläddra i de gamla fotoalbum och fotohögar jag fått hem efter min pappas död tidigare i år. Mamma, som var här på lunch i lördags, hjälpte mig med en del. Hon kunde nämligen känna igen en del släktingar på pappas sida som de såg ut som unga! Jag minns dem ju bara som gamla tanter och farbröder. På så sätt kunde jag idag sortera samman fler foton efter person/familj. Och så har jag byggt en ny liten hög till mamma för igenkänning, eller inte :).

Lite gratispyssel hann jag också med: jag beställde en paket med hushållspapper från Serla, helt gratis som belöning för gjorda inköp. Dessutom hade jag samlat ihop tillräckligt många streckkoder från Santa Marias biokampanj för att få 2 biobiljetter som belöning. De ska nog bli julklapp till Unga Damen, tror jag.

4 kommentarer:

Lisa sa...

Ja, julklappar är det dags för mig oxå att börja tänka på. Har redan fått hem tre presentkort från Kicks som sonen ska få. Sen vet han att han kommer att få kalsonger för där fick han själv vara med och bestämma vad jag skulle beställa. Vansinne egentligen att behöva tänka på julklappar redan, när det bara är augusti nu.

Mitt grekiska liv sa...

Jag handlar presenter och julklappar året runt, jag. Hittar jag fina fynd så lägger jag dem i presentlådan i väntan på rätt tillfälle. Som nu med biobiljetterna. Fördelen är att man slipper julträngseln :).
jag vet att du brukar samla presentkort på hög till sonen, det minns jag sedan pointblog's tid. Jag tyckte det var en bra idé.

Lisa sa...

Men det var ju inte alls dumt som du skrev..en presentlåda :-) En sån ska jag införskaffa.

Mitt grekiska liv sa...

Gör det :)Det är roligt att föra vidare bra ideér!