måndag 24 augusti 2015

Att resa iväg

Att resa iväg, särskilt för en längre period, är för min del en process i sig. Jag samlar ihop mig, både fysiskt och mentalt, på det ena stället för att sedan lyfta över mig till det andra stället.

Idag har jag satt lite extra fart på just den processen. Mediciner, reseförsäkring, apoteksintyg,resväska från vinden, nystande av mera garn, lämnat tillbaka biblioteksböckerna, dataaffären ...

Planerande av festkläder (inklusive skor, jag avskyr skor!) till guldbröllopsfirandet jag är inbjuden till i slutet av september. De kläderna måste jag ta med mig till Grekland. Nu. Jag åker nämligen direkt från Smulan till London, där firandet äger rum, och sedan tillbaka dit för en månad till i solen.

Vad gäller skor trivs jag bäst i sandaler på sommaren och kängor på vintern - det borde väl räcka? Tyvärr passar varken det ena eller andra till klänningen jag tänker ha. Tror jag. Jag får tänka lite till :). Om det är varmt i London i slutet av september kan det ju funka med sandaler, eller hur? Jag vet bara inte om det ens någonsin är varmt i London?

Jag har också försökt tänka ut en lunch till onsdag som är lätt att bära, och en god middag till familjen på söndag. En pastasallad till lunchen kanske. Med kyckling och goda grönsaker. Middagen kan bli stekt spättafilé, ett rätt säkert kort tror jag. Det ska ju helst inte bli några rester - jag håller ju på med mina gamla vanliga inför-resan-projekt: att tömma kyl och frys. Så söndagsgrönsakerna till maten kan bli en aning blandade :).

Nu är det åter till jobbet! Virkningen alltså.

Inga kommentarer: