torsdag 6 augusti 2015

Soligt värre

Här skiner nu solen dag efter dag efter dag ... Mamma till och med pustade lite tidigare idag över värmen, även om hon skyndade sig att säga att hon inte alls är otacksam!

Jag har haft ett par vilodagar på lite ensligt humör, mycket sovande och en del dataspelande. Det är ungefär vad mentala orken räckt till. Nu känner jag dock att jag måste få igång mig igen, så jag hoppas på morgondagen!

I förrgår tog jag mig en liten tur med bussarna ut till Stora Köpcentret. Det är nästan slut på tvättmedel både här hemma och på Smulan, och jag har min särskilda sort. Som bara finns på ÖoB. Nu klarar jag mig ett bra tag :). Trist bara att jag glömde använda rabattkupongen jag hade.

På Team Sportia kom jag däremot ihåg både rabattkupong och panel-intjänade presentkort. Mina walking-skor är väldigt, väldigt slitna. De har verkligen gått många mil. Nu har jag ett par nya friska skor, till reapris, med rabatt och till hälften betalda med presentkort - strax över 300 kr istället för 1000. Idag fick jag också ett mail som talade om att jag nu fått 50 kr i bonus för gjorda köp där under året :). Gillas!

Mitt projekt med att röja i skåp och garderober har nog nått sitt slut nu. Det är så skönt att ha fint och luftigt och o-dammigt överallt :).

Köket finns ju kvar, förstås. Det är ett eget projekt! Där måste det verkligen städas, kan jag säga.

Inga kommentarer: