söndag 9 augusti 2015

Solig kusinträff

Vilken härlig dag! Jag slog upp ögonen mot en alldeles blå himmel och så gick vi morgonpromenad, Promenadkompisen och jag, en timme. Det blåste lite svalt, men vi höll oss varma! Havet är så vackert på morgnarna hur det än ser ut - igår morse låg det helt stilla och blankt.

Söndagsfrukost och sedan bussen in till Stora Staden för kusinträff. Tillsammans med väldigt många andra som kommit på samma idé (att åka till Staden, alltså - inte kusinträffen. Så många kusiner har jag inte). Det var varmt och trångt!

Vi möttes vid ett litet och gammalt våffelbageri. En syster och en kusin (vi fattades en) och en mamma och jag :). Där serverades brunch (såg jättefin ut) och nybakade våfflor i solen, så där blev vi sittande i flera timmar. Jag nöjde mig med en våffla och kaffe. Vidunderlig utsikt över sundet och Danmark, trevligt småpratande och en hel del minnen. Ljuvligt!

Nu dröjer det nog till nästa träff - jag åker till Smulan om några veckor och kusinen ska få ett nytt knä. Det nya knä't är det ganska lång konvalescens på, tyvärr.

Jag tog en liten sväng genom centrum innan jag gick till bussen - och jag handlade ingenting! Ibland blir jag riktigt glad åt mig själv :).

Inga kommentarer: