söndag 10 januari 2016

Och snön den bara regnar bort ...

På melodin "Regnet det bara öser ner ...", så ni förstår hur jag har det.

Söndagen känns en aning tung, med andra ord - jag såg fram emot en snöig promenad idag. Istället tvingade jag mig bort till återvinningen med plast och kartong och sedan vidare till affären med pantflaskor (panten ligger nu i Greklandslådan). Detta innebär att jag nästan kan komma fram i hallen nu :). Jag har bara loppispåsen och bibliotekskassen kvar att gå iväg med. Imorgon. Så att jag blir tvungen att gå ut även om det regnar :).

Jag fyllde på frukt och grönsaks-förrådet här hemma också, de tar alltid slut före allt annat. Jag tog ut en paket köttfärs ur frysen i morse och ville laga tacos till middag. Men inte en enda tomat i huset! Nu har jag tomater och har lagat taco-färs och köttfärssås (det var en väldigt stor köttfärsförpackning) till ca 7 middagar. Behändigt att laga mycket med en gång och ännu mer behändigt att ha färdiga middagar i frysen.

Städat? Nej, det har jag inte gjort idag heller.

Inga kommentarer: