fredag 1 januari 2016

En tillfällig Motala-bo

(jag, alltså) önskar oss alla ett trivsamt 2016, med fina stunder och mycket solsken. Med nya böcker att läsa, god mat att äta, vänner att krama och åtminstone ett par nästan magiska ögonblick. Härliga promenader, mycket hav och några räddade träd i en gammelskog. Ett barnbarn eller två som kan förgylla livet, de resor vi vill göra, glada barn och musik att lyssna på.

Det är väl inte för mycket begärt av ett nytt år, med hela 365 dagar för att hinna med?

Motala-bo? Ja, numera bor ju Körkompisen här med sin man, sedan de sålde sitt skånska hus i våras. Igår åkte jag upp hit för mitt första besök, och stannar en vecka.

Det är snö här :)!

2 kommentarer:

Lisa sa...

Här i lilla Köping har vi oxå snö, till min stora förtret :-(

Mitt grekiska liv sa...

Det är ju förfärligt. Hoppas det töar hos dig snart :)