fredag 15 januari 2016

Fredagspyssel

Ett faktum när det gäller administrativa göromål är att de oftast inte tar slut. Åtminstone inte för mig. Jag måste förstås medge att en del av det drar jag själv på mig - t ex genom att glömma viktiga lösenord.

Idag har jag alltså ekonomi-pysslat igen. Jag har ringt banken och kreditkortsföretaget  - uppskjutet sedan ett tag ... Nu har jag ett nytt bankID (igen) och hoppas att jag kan komma ihåg mitt nya lösenord!

Efter att tittat runt ett tag har jag bestämt mig för att byta kreditkort. I flera år nu har jag använt SAS Mastercard. Jag fick ett jättebra introduktionserbjudande, och jag tjänade dessutom flygpoäng varje gång jag använde kortet. Tyvärr har fördelarna krympt det senaste året - årskostnaden har gått upp och poängen man tjänar har sänkts rejält. Så jag är inte nöjd längre.

Så här fungerar nog de flesta kort, tror jag - jag bytte ju bort mitt Forexkort (VISA) just för att detsamma hände med villkoren för det kortet.

Jag har länge tittat på Norwegian-kortet, som är helt fritt från avgifter. Ingen årsavgift, inga uttagsavgifter varken i Sverige eller utomlands. Det är bra! Liksom med SAS-kortet tjänar jag in poäng jag kan använda till flygresor. Jag hoppas förstås också på att få bra extraerbjudanden!

Om någon blir intresserad värvar jag er gärna, då får vi extrapoäng båda :). Maila mig på grytlappens@gmail.com .

Jag tog mig också ut på en 45-min promenad i solskenet idag - solen sken och snön som kom igår gnistrade vit. Ett par minusgrader - det perfekta vintervädret. Jag behöver verkligen fylla på med ny energi och nytt ljus så här dags på året.

Inga kommentarer: