lördag 9 januari 2016

Flyttat hem igen

Motala var en väldigt trevlig stad att bo i några dagar, men hemma är ändå bäst :). Fast snön tog jag med mig! Så nu har vi snö i Skåne också, det är vitt och mjukt ute.

Mitt nya år har jag startat med att promenera nästan varenda dag - bara en missad. Motala är en jättebra promenadstad med cykelbanor runt Motalaviken och längs Göta Kanal. Funkar även mitt i vintern och är säkert fantastiskt under sommaren. Väl hemma har jag haft turen att Promenadkompisen haft ett par lediga morgnar då vi hunnit med att gå ut. En bra början på vårt nya år!

Häromdagen kom det ett mail från ett par Smulan-bekanta. De hade varit nere i Grekland över nyår och unnat sig ett par dagar ute på Smulan - de hade haft 18-20 grader på dagen och hade dessutom badat i havet! Gissa om mailet fick mig att längta ... Med stor självövervinnelse har jag lyckats undvika att boka en sista-minuten-biljett ner dit. Men lovar inget.

Istället har jag börjat fundera på och titta runt efter vad det skulle kosta med en liten extraresa under hösten. Inte till Smulan, utan kanske en långhelg i Barcelona? Min födelsedag i år kommer att sluta med 0, så jag kanske vill göra något extra. Kanske. Eller så tillbringar jag just den dagen lugnt och stilla - i så fall måste jag bara bestämma i vilket land? Hemma i Sverige eller hemma i Grekland?

Det är härligt med i-landsproblem :).

För övrigt har jag tagit ut julen, tvättat och hushålls-sysslat. De där promenaderna ger energi! Speciellt när solen skiner.



Inga kommentarer: