söndag 17 januari 2016

En härlig söndag!

Hela dagen har varit härlig, från att jag vaknade med soluppgången skimrande över sovrumsväggen fram till nu :) Och jag räknar med att kvällen blir lika bra.

En underbar soluppgång och en kopp kaffe innan Promenadkompisen och jag gick ut i solen i över en timme. 10 grader kallt, glittrig snö som knakade under fötterna och ett hav som låg nästan stilla ...

Kaffe och frukost innan Kollegan ringde och undrade om jag hade lust att ta en promenad? Jodå, jag ville ut igen! Nästan 1 ½ timme ner mot havet för andra gången idag. Det gäller att passa på - och så mycket energi jag fick av solen även om kroppen blev en aning trött :).

Vi gick inom mataffären (ICA) på vägen hemåt. Där hittade jag (Promenadkompisen hade tipsat) små förpackningar med "zuchini-pasta" (färdigstrimlad zuchini) och "blomkålsris"(riven blomkål), dessutom en liten påse med förkokta rödbetor - allt dessutom till extrapris. Perfekt för mig som är ensamboende och inte vill få en massa mat över.

En god middag (med alla grönsakerna, förstås) och soffvila fram till nu är inte så dumt det heller!
Förresten sålde jag ett par grytlappar i dag också, via sms - jättebra.

Resten av kvällen ska innehålla ett långt bad och ompyssling. Och tro det eller ej - en repris på fredagsdeckaren så att jag får reda på vem mördaren är! (det blev ju strömavbrott de sista 5 minuterna i fredags).

Jag kan nog inte bli mera nöjd än så här :).

Inga kommentarer: