torsdag 16 juli 2015

Resumé

Dagarna har flugit! Här är min senaste vecka:

Jag följer Grekland och euroländerna hela tiden. Ödesdag efter ödesdag kommer, och går. Det röstas och beslutas och ställs krav om vartannat, undrar om det finns någon enda person eller institution som har någon sorts överblick över hur allting samverkar i slutänden?

Jag har tränat med Promenadkompisen - 3 snabba promenader har vi hunnit med innan hennes hälsena protesterade. Och nu har hon gett sig iväg på en liten semester igen! Oförskämt :).
Så igår blev det ingen promenad - men idag gav jag mig ut och joggade 500 meter. Mäkta stolt, jag orkade dessutom uppför trappan efteråt.

Jag har lämnat blodprover, tvättat och strukit en enorm tvätthög, virkat lite (för lite), pratat med mitt försäkringsbolag, hushålls-arbetat i småportioner, varit på bibliotek och apotek och så har jag hämtat ut lite gratismat med hjälp av kuponger. En läsk, 2 olika grillsåser och en kyld vaniljsås. Blir säkert bra som tillskott till sommarmaten.

Försäkringsbolaget, ja. Igår förmiddag satt jag i soffan med några bitar vattenmelon - då kom jag plötsligt på att min reseförsäkring kanske gällde för hemresan när min pappa dog? Jag tänker inte jättefort, precis, det är 3 månader sedan. Men jodå, utan minsta problem fick jag ersättning för alla mina kostnader i samband med hemresan. Nästa vecka ska de finnas på mitt konto. Däremot får jag inte något för tillbakaresan efter begravningen. Jag är nöjd ändå! Och jag glömde nästan bort att möjligheten fanns till ersättning - jag bara betalar varje år, jag.

Imorgon åker jag till Stora Grannstaden för att äta lunch med mamma på sta'n :).

Inga kommentarer: