fredag 3 juli 2015

Första kvällen hemma

I onsdags kväll satt vi på Hotelltavernans tak (en taktaverna alltså)  tillsammans med Bokbytarna och åt den sista grekiska måltiden för den här gången. Det mörknade över oss allt eftersom, ljusen från Stora Grannön glittrade en bit bort och månen steg sakta uppåt. Nästan full var den, och jag kände en liten gnutta besvikelse över att vi inte hann se den helt full, som avslutning på tre ljuvliga veckor.

I går kväll, efter en lång dags avresande/resande/hemkommande, kom jag äntligen i säng framåt halv 12. Och då lyser en fantastisk fullmåne rakt in på min säng ... Att få somna i fullmånens sken är inte dumt det heller :).

Min första morgon hemma fick mig att stiga upp med ett leende - jag vaknade, vände mig runt på vänstersidan ...Och tittade rakt in i en garderob! Istället för att se Unga Damen i sin säng, som jag gjort varje morgon i 3 veckor. Det tar visst ett tag att ställa om sig ...

Inga kommentarer: