fredag 3 juli 2015

Greklandsväder i Sverige :)

Just nu spelar det inte någon större roll i vilket land jag bor - det är samma väder här som där! Solen skiner och det är mellan 25 och 30 grader. Jag är ju redan acklimatiserad, så det är bara att fortsätta njuta.

Idag har jag tillbringat dagen med att reda upp några små missöden, inträffade i samband med semesterfirandet. Unga Damen åkte ifrån sin "powerbank" till telefonen - stor katastrof förstod jag och köpte en ny på Kastrup innan vi åkte. Den passade inte till hennes telefon som utlovat, så den skulle lämnas tillbaka igår. Om jag inte råkat packa ner den i resväskans ytterfack istället för handbagagets ytterfack ... På kuppen lärde jag mig att Elgiganten hör ihop med två danska butiker med helt andra namn - därför åkte jag ut till Stora Köpcentret idag för att lämna in och få pengar tillbaka. Och lyckades!
Samtidigt passade jag på att lämna över Unga Damens bägge par ballerinaskor, som på något sätt hamnat i min väska i slutpackningen. Det hade nog att göra med en viss platsbrist i hennes väska, misstänker jag ...

Fast allra först gick jag ju en härlig morgonpromenad med Promenadkompisen, där vi samtidigt försökte prata ikapp tre veckor i våra liv.
Och så har jag fyllt på med lite färskvaror, det tog en del av förmiddagen för mig. Det är lite skönt att få äta svensk mat igen, hur gott vi ändå har levt nere på Smulan.

Nu undrar jag om det var i morgon eller på måndag jag bokade tvättid? Den jag inte skrev upp?

Inga kommentarer: