lördag 1 juli 2017

Regn och rusk

Av rubriken kan förstås att jag är tillbaka i Sverige :).

Medelst promenad (jag missade Ö-bussen som körde förbi mig 10 minuter innan avgångstid ?!) med min 20-kilosväska till Stora Grannbyn, via båt och flygbuss och flyg (som inte var inställt, yippie!!) och tåg mellan Danmark och Sverige tog jag mig till sist hem. Allra sista biten tog jag taxi - det var mitt i natten och sista bussen hade gått. Det regnade redan då ...
Men de endast 16 graderna som jag bytte till mig mot 37 soliga grader var och är underbara!

Gårdagen bestod förstås av att packa upp, sortera och läsa 3 månaders post, storhandla (det gjorde jag verkligen!) per cykel och att försöka "komma hem".

Kollegan som i förra veckan levde i villfarelsen att jag skulle komma hem på midsommardagen, hade välkomnat mig med en liten prästkrage-kruka och en midsommarstång :). Blomman var lite ledsen, troligen för att jag inte anlände som avtalat, men nu har jag klippt bort vissna blommor och gett den vatten så den är glad igen :).

Både Kollegan och Promenadkompisen kikade in till mig igår - kanske för att vara säkra på att jag verkligen är i Sverige? Det var så gott att se dem!

Form-höjande och viktreducerande promenad är inbokad till  imorgon, så ve den som bestämmer över vädret om det blir regn! Regn under dylik promenadtid tolereras ICKE!

Idag ska jag vila och sortera lite till. Och titta på gymnastik på TV - det är SM-vecka ...

Inga kommentarer: