måndag 3 juli 2017

Höststorm

Ibland undrar jag verkligen hur vi har det med årstiderna nuförtiden?

Jag fick ju höra här hemifrån att det var en lång och kall vår, men sedan blev det plötsligt högsommarvärme under en helg. Den högsommaren försvann ju snabbt!

Sedan igår kväll blåser det höstvindar här - det viner runt fönster och hus, och trädkronorna lutar sidledes medan de flesta bladen visar undersidan uppåt ... 13 grader var det i morse.

I går eftermiddag gick vi promenad, Promenadkompisen och jag :). Härligt! Hon, och våra promenader och pratstunder, har varit efterlängtad. Nu hann vi med att uppdatera oss om det viktigaste, men oj så mycket prat vi har kvar :).

Idag känns det att jag inte gått med de skorna på länge ...

Innan promenaden bjöd jag mamma på lunch här hemma, vi åt fläskstek med nypotatis. Det var svenskt och gott!

Inga kommentarer: