fredag 7 juli 2017

En trevlig vecka

Jag tror att jag tog solen med mig hem från Grekland :). Hela veckan har vi haft mestadels fint väder, och Promenadkompisen och jag har hunnit med flera promenader. Härligt att kunna gå ut och röra på sig utan att svetten rinner och utan att pusta redan efter 5 minuter ... Och det svenska havet är lika vackert som det grekiska :)

Vi har inte precis hunnit prata ikapp oss, men vi pratar på så fort vi kan ;).

Det gör min mamma och jag också ... I söndags bjöd jag henne på en rejäl svensk lunch här hemma - fläskstek med ugnsstekta rotsaker och färskpotatis. I onsdags åkte jag in till henne i Stora Grannstaden och åt en sen frukost.

Unga Damen, efterlängtad, har jag förstås också hunnit träffa - hon kom hit i tisdags och åt favoritmaten, stekt spätta med smält smör. Sommarpresenterna jag hade med mig hem från Grekland föll i god jord :).

Jag har också hunnit med att få en massage, att klippa mig och att "gå på sta'n". Det är ju rea-tider!
Och jag har förstås en liten lista över mina behov och önskningar ... Böcker, en fin sommarklänning och promenadskor. Dessutom fotbollsskor till Unga Damen, som ju efter 1½ års skador har börjat träna igen. Och ett par böcker till ;). Allt till väldigt bra priser!

Sonen har jobbat uppe i Småland hela veckan och ska jobba i helgen på lite närmre håll, så honom har det inte funnits någon chans att se. Kollegan saknar jag också, förutom att hon kom upp lite snabbt på fredagen när jag nyss kommit hem. Vi har varit upptagna "omlott" hela veckan.

Lite trött av miljöombytet har jag nog varit - ett par eftermiddagar har jag slumrat till en timme ... Jag som aldrig sover på dagarna!


Inga kommentarer: