måndag 24 juli 2017

Sommartradition

I lördags var det dags för den stora sommarutflykten med Unga Damen. Tillsammans med delar av hennes mammas släkt har hon "utflyktat" sedan hon var i 4-årsåldern. Efter Gammelfarmors bortgång började jag följa med som reserv, en väldigt annorlunda upplevelse till att börja med! Med rejäla matsäckar, kylväskor och annat pick och pack åt 9-10 personer känner jag mig lite som en del av ett zigenarfölje ...

För 4:e året i rad gav vi oss iväg till Karlskrona och Bodaborg, en upplevelse som påminner en aning om "Fångarna på fortet", med olika rum där uppgifter ska lösas för att komma vidare. 23 uppgifter, av klurigt/fysiskt/både-och-slag. Öppnar kl 10 och stänger kl 19 - det är ganska många timmar att vara i gång!

Speciellt när tåget från Stora Grannstaden går redan kvart i 6 på morgonen ... Uppstigning kl 4 var inte jättemysigt, men att Unga Damen övernattade här för att kunna köra mig till tåget i tid var desto mysigare :). Det var premiär-åket för mig sedan hon fick sitt körkort!

En väldigt rolig och lång dag senare var jag hemma strax efter 23 på kvällen ...

Den här gången lyckades Unga Damen lura mig att delta också - jag har bara hjälpt till med problemlösning tidigare - så att springa "stafett" i par var en ny och ansträngande upplevelse. Jag trodde jag skulle springa en gång fram och tillbaka - det visade sig vara över 10 gånger! Och synkroniserat med Unga Damen. Behöver jag nämna att det inte gick så bra?

Pga av ett litet missförstånd då Unga Damen ville visa mig rummet "Boot Camp" (extremt fysiskt och på tid, 9 sekunder) fick hon se sin Farmor svinga sig hejdlöst upp i armgång i handtag som hängde dinglande från taket! Hon fick också se mig rasa handlöst ner i en trasslig hög på stengolvet drygt en sekund senare ;). Hon förklarade lite för sent att hon inte menade att jag skulle göra övningen ...

Jag skyller helt på min svaga högerhand som inte hjälpte till som den borde ha gjort. Den värsta ömheten på lårsidan är borta nu ;)

Inga kommentarer: