tisdag 8 juli 2014

Värmebölja

Och ändå är jag i Sverige :)! Runt 27 grader och ganska kvalmigt trots att det blåst en del.

Det har varit fullt upp några dagar - igår var jag t ex på en Helsingörs-utflykt större delen av dagen. Där var det också varmt, men regnigt. Det var en liten kusinträff, med den enda mamma/moster som finns kvar i livet också med i gänget. Tanken var att vi skulle vara lite kulturella, äta en god lunch och kika i ett par affärer på vägen tillbaka till båten. Kanske, om vi hann.

Haha!
Vi började med en väldigt liten utställning på Kulturvaerftet (ombyggt varv) med intryck från Damaskus. Den var inte mycket att ha, tyvärr. Sedan blev det en riktigt god och långvarig lunch vid det gamla torget, medan vi väntade ut regnet.

Där vet jag inte riktigt vad som hände, men att vi helt glömde bort att vi skulle vara kulturella, det vet jag. Istället var vi nog inne i de flesta affärerna vi passerade ...

Jag kom mest hem med småsaker till Barnbarnstjejen, förstås. Konstigt :). Men en jättefin kaffemugg med tillhörande sked blev det. Och det blev inte den helt underbara kofta i grått som jag hade väldigt, väldigt svårt att släppa. 600 kr i svenska pengar, på rea ... Det var för många. Pengar. Även om den hade kostat runt 1500 från början.



Inga kommentarer: