tisdag 22 juli 2014

Kan det bli varmare?

Inte här hemma i Skåne, tror jag ... Över 26 grader redan vid 10 på förmiddagen - det är varmt, det! Kollegan och jag avstod (klokt nog) gymträningen idag, pga risken för värmeslag. Istället satt vi med en kopp kaffe i halvskuggan i hennes trädgård. Dagens motion blev alltså en cykeltur dit och hem. Med mig hem fick jag de söta små rosorna i rosa som blommar glatt i hennes trädgård.

Vår danska dag igår blev också en varm historia! Att tonåringarna/barnen orkade med att åka så mycket olika karuseller i gassande sol och i så många timmar är mig obegripligt ...En mycket lång och trevlig dag blev det i alla fall, som toppades av att jag vann (för 10 satsade danska kronor) valfri vinst från hylla 1-3. Mitt val blev en 12-pack med hyfsat snygga, stora, dricksglas. De presentade jag sonen med när han kom och mötte Barnbarnstjejen då vi återvände till moderslandet Skåne. Jag har nämligen nästan nya glas själv ...

Efter ett förfärligt fnittrande på hemresan och en fantastisk spurt av gammelfarfar mellan tåget och färjan (6 minuter hade vi på oss) som fick oss att skratta ännu mer av ren häpnad landade vi på resecentret halv 1 på natten. Då hade alla våra olika bussar slutat att gå ... Dyrast blev det för mig som skulle hela vägen från Stora Grannstaden och hem, men att vänta på första morgonbussen kändes inte riktigt som ett intressant alternativ. 500 kr fattigare blev jag.

Lite avslaget har det känts idag, kan sägas. Att diska och att laga mat sköts upp till morgondagen. jag hinner nog bättra mig till dess :).

Inga kommentarer: