söndag 13 juli 2014

Förfärligt slött ...

Här har det verkligen inte blivit "många knop gjorda" på en stund. De senaste dagarna har jag bara lyckats med att uträtta några småärenden, hämta 12 kg grytlappsgarn på posten och virka i lite lagom takt.
Ända sedan i torsdags har jag vaknat med ambitionen att åka ut till Stora Köpcentret utanför grannstaden - torsdag var det för varmt, fredag var det också för varmt (då blev det bara garnhämtning och apoteket) och igår hade jag bestämt mig för att börja nysta garnet. Jag ville passa på medan det var fint väder så att jag kunde sitta utomhus, nere under björken. Det besparar mig en hel massa städning :).
6 kilo hann jag med innan det blev för tråkigt. Och flera små pratstunder med grannar som nyfiket kom och tittade till mig. Det händer inte så mycket här i vår husförening ... Men det blir ibland spännande samtal om oväntade saker. En kvinna i slutet av 80-årsåldern berättade att hennes farmor, född 1860, var Sveriges första kvinnliga tandläkare. "En förfärlig tandläkare - hårdhänt var hon", fick jag höra. Så kunde vi diskutera kvinnors olika möjligheter genom tiderna.

Det blev inget köpcenter idag heller - det ösregnade nämligen. Och vis av erfarenheten (mestadels andras erfarenheter) höll jag mig därifrån. En regnig dag efter en veckas värmebölja plus semestertider plus reatider är lika med proppfullt! Istället har jag tittat på film och virkat så mycket jag hunnit med. Som väl var ringde Promenadkompisen och lockade ut mig framåt kvällningen, när det slutat regna. Det var härligt både att röra på sig lite och att få lite frisk luft efter mitt stugsittande.

Inga kommentarer: