måndag 14 juli 2014

Min fina mugg

Idag har jag varit lite mera verksam :). Morgonpromenad med kompisen 70 minuter, strykning av 2/3 stryktvätt, återvinningen, virkning och till sist - inladdning av foton till datorn.
 Det sistnämnda betyder att jag nu kan visa upp några av mina senaste inköp till mitt grekiska hushåll. Först kommer mitt fina balkongbord (som jag hellre velat ha kvadratiskt) och de nya stolsdynorna. Stolarna köpte jag ju tidigare i våras, så de är redan uppvisade :).   
Och så kommer min nya kaffemugg, inköpt i Danmark i måndags på kusinträffen. Visst matchar den möblemanget? Jag har provdruckit ur den för säkerhets skull (som synes), och kan tala om att den blir vääldigt varm att hålla i - inget öra! Men snyggt kommer det att bli. Det är jag säker på. Jag kanske får lära mig att dricka iskaffe istället ... Även om det smakar väldigt illa.

En liten gratisrapport klämmer jag in också: Det kom en jättefin grillbok med posten idag (ingen aning om när/var jag hittat den). Och så löste jag in panelpoäng mot ett presentkort på 100 kr, så mera trevlig post är att vänta :).

För övrigt har det planerats diverse sommarutflykter idag. Kanske blir det en teaterföreställning till, eftersom Barnbarnstjejen blev så förtjust i den annorlunda uppsättningen av Romeo och Julia. På måndag blir det en utflykt till Bakken, en nöjespark i Danmark. Helgen efter det funderar jag på en tur till Hantverksmässan i Båstad, och så finns det lite funderingar på en tripp till Bornholm också. Sommaren fylls på med den ena aktiviteten efter den andra ...

Och nej, jag kom inte iväg till Köpcentret idag heller.

Inga kommentarer: