söndag 20 juli 2014

En aktiv helg

Solen bara skiner och skiner :). Dag efter dag har vi mellan 25 och 30 grader, svetten lackar nästan vad jag än gör. Grannarna grillar nere på vår gemensamma grillplats nästan varje kväll, barnfamiljen längst ner har gäster stup i kvarten och barnen härjar rundor ute runt huset. Härligt! Det här är verkligen sommar :).

Eftersom Promenadkompisen övergett mig för semester har jag inte kommit ut på promenad sedan hon gav sig iväg. Men minsann - i fredags var kollegan och jag i simhallen. Jag simmade mina 1000 meter, lite tungt eftersom det var ett tag sedan. Sedan cyklade jag till outleten och hittade lite fina kläder ... Mest till Barnbarnstjejen, förstås. Igår städade jag (noga!)och bakade smarrigt knäckebröd med en massa fröer i. Och skickade iväg ett kilo grytlappar igen - beställningarna rasar in.

Jag var inom elaffären också, med mitt lilla trasiga reglage till fläkten i mitt grekiska kök. Utrustad med typnr och modellnr och alla möjliga nummer hoppades jag att det gick att beställa här hemma? Tji fick jag, tyvärr. Istället har jag mailat till tillverkaren och försökt beställa ett nytt. Håll alla tummar!

Idag bjöd jag Kollegan och hennes man på en lättsam frunch. Jag hade planerat för att vi skulle sitta ute på balkongen och njuta - men upptäckte att det var 34 grader där i solen. Snabb omgruppering till vardagsrummet där vi njöt av ett par trevliga timmar tillsammans.

Imorgon blir det Danmark för hela slanten. I värmen :).

Inga kommentarer: