onsdag 16 december 2015

Nya resor :)

Mitt i inslagningen av familjens julklappar bestämde jag mig för att kika in lite på Greklandsresor till nästa år. Precis vad jag behöver tänka på i mörkaste december när det känns jääättelångt till mitt grekiska liv.

Nåväl, tillsammans med den redan bokade nerresan med SAS (764 kr) i slutet av mars har jag nu en hemresa 18 juni med Norwegian (881 kr) och nästa nerresa 25 augusti, då med SAS (840 kr) igen. Hemresan under hösten var för dyr att boka nu, så den får ligga till sig lite. Men att resa hemåt till Sverige är det ju inte lika noga med, eller hur? Man kan ju stanna kvar på Smulan ...

Jag tror detta är min bästa julklapp :). Till mig själv. Ett par e-böcker har jag också köpt till mig, de ligger på läsplattan och väntar till det är Smulan-dags.

Det blev så dimmigt här i går kväll, och den kalla natten på det gjorde att jag vaknat upp till en så fin värld idag - alla träden är vackert  frostiga och skimrar nästan silvrigt i morgonmörkret.

Mitt ganska minimalistiska julpyntande är färdigt, jag fattas bara ett par vita hyacinter och en vit amaryllis för att kunna njuta av julen. Och så är jag ju mitt i julklappsinslagningen!

3 kommentarer:

Lisa sa...

Åhh...en sån trevlig julklapp du gav till dig själv :-)
Jag får önska en lite sen God Jul till dig.

Mitt grekiska liv sa...

Det var ingen annan som tänkte på just den julklappen, konstig familj, eller hur ;)
God jul på dig också, och Gott nytt år också - för säkerhets skull!

Lisa sa...

Då var det ju tur att du kom på den själv ;-)
Jag får önska dig en god fortsättning på detta nya år :-)