söndag 20 december 2015

En lång arbetsdag ...

Efter en rask promenad i morse tillsammans med min kära Promenadkompis begav jag mig, i sällskap med min symaskin och diverse sy-redskap, iväg till Stora Grannstaden per buss. Dags för julklappsutdelning!

En av mina julklappar till Unga Damen består nämligen i att hennes rum blir lite uppiffat - med hjälp av ett nytt sofföverdrag, nya kuddar och en pläd tillsammans med en spegel. Det behövs inte så mycket mera för att få ett helt nytt rum (eller åtminstone illusionen av att det är helt nytt).

Sonen, dvs Unga Damens pappa, kom på en bättre idé (än att sy ett överdrag som halkar runt) och skruvade sönder hörnbäddsoffan (i 10 delar), och så klär vi om den, Unga Damen och jag. Efter mycket mätande och tänkande och sicksackande och flitigt användande av häftapparat (möbelmodell, inte pappersmodell) så är nu 3 delar helt klara och tygbitarna till del 4 är tillklippta. Inte riktigt vad jag tänkt, precis. Jag kom hem vid halv 8-tiden ikväll med värkande rygg och ett trött huvud. Tänk att allt pyssel ska ta så mycket längre tid än jag tror?

Vi fortsätter i morgon, då hoppas jag att vi hinner bli klara med det mesta. Tyvärr är Unga Damen något trögstartad före lunchtid, men bara hon hunnit värma upp, så :).

Fortsättning följer ...

3 kommentarer:

Lisa sa...

Ujuj...vilket projekt det blev av det hela :-)

Mitt grekiska liv sa...

Det lyckades dra ut en bit på tredje dagen också - men vi var väldigt stolta alla 3 när det var färdigpiffat :)

Lisa sa...

Med tanke på alla tid som ni lagt ner på projektet, så ska ni vara stolta :-)