måndag 21 december 2015

En ännu längre arbetsdag

Jag har nyss kommit hem ...

Idag har vi klippt och räknat, räknat och klippt, vänt och vridit och försökt både framlänges och baklänges. Och sicksackat och häftat fast och nålat och sytt små smygsömmar. Som inte blir så osynliga när den grå tråden tar slut och det bara finns svart kvar ...

Sonen hann komma hem från jobbet och laga pasta med köttfärssås åt oss alla tre innan han ganska kvickt och lätt skruvade ihop alla soffdelarna igen. De var nämligen helt färdiga :).

Något mindre färdiga är soffkuddarna, 3 st. Tyget tog slut, så jag skyller på det (fast egentligen hade jag ändå inte hunnit sy dem). Imorgon åker jag alltså ut och köper mera tyg så fort affären öppnar, och fortsätter hem till Unga Damen för att sy kuddarna. Min fromma förhoppning är att de tar ca en timme per styck och att jag är hemma, med symaskin och allt, före kl 15.

Ryggen och knäna och fingrarna har inte vilat så mycket idag heller, så lite ont har jag allt. Men härligt nog hann Promenadkompisen och jag med en promenad i morse också, det mådde ryggen gott av :).

Inga kommentarer: