fredag 14 september 2018

Hallå igen!

Efter ett par veckors valjobbande, med förtidsröstning och själva valdagen. så begav jag mig raskt iväg till min Smula! Innan jag råkade dra på mig mera arbete, bara för att det är så kul ...

Jag halvsov mig hela vägen från Köpenhamns flygplats ner till Grekland, så nu har jag en liten sträckning i nacken som gör att jag inte kan vrida huvudet åt vänster. Sedan ankomsten tisdag eftermiddag har jag mest sovit - men nu börjat energin återvända så smått.

Det är september även på Smulan, och "återvändarna" är många! Bokbytarna har varit här en hel månad redan, dem träffade jag igår för en trevlig middag :). Imorgon fm ska jag på 11-kaffe hos Engelskan och hennes man borta i Stora Grannbyn.

Stora Hotellet är fullt av bekanta engelsmän, som alla verkar ha frågat var jag fanns och när jag skulle komma. Som väl var hade jag noggrant informerat Stora Hotell-familjen om att jag skulle komma efter det svenska valet, så de kunde lämna lugnande besked. Och det verkar också vara ett stort intresse för hur det har gått för oss med valet - men det har jag förstås inte särskilt tydliga besked om. Mest för att det inte finns några tydliga besked!

Jag släntrade långsamt ner mot stranden efter lunchtid idag. Vid Sjösidan, där jag har slagit mig ner det senaste året eller så - där har ägaren skapat en riktigt lyxig strand, och tar nu betalt 7 euro för en solsäng med tak. Exklusiver kaffe! Det överstiger min budget, så jag gick vidare till grannen, som lånar ut sina mindre luxuösa solstolar gratis, om jag bara köper en kopp kaffe. Efter ett par timmar där nere kunde jag känna hur kropp och själ började slappna av, med vattnet  intill och ljudet av vågorna ...

Ikväll gick jag ner till gyrosbröderna och köpte en gyros till kvällsmat - det var längesedan! Där fick jag höra en glad nyhet: äldsta brodern, som ska gifta sig nästa år i september - han och fästmön väntar tvillingar i januari! Nu får jag börja virka på varsin leksak till dem :)

Inga kommentarer: