tisdag 28 augusti 2018

Båtstrejk på väg ...

På måndag den 3 september är det dags för en 24-timmars båtstrejk igen i Grekland. Riktigt vad anledningen är den här gången vet jag inte, men räkna inte med att kunna transportera er till sjöss på måndag. Skepp och färjor berörs.

Jag vet inte heller om det är ett rent sammanträffande, men det brukar inte strejkas under augusti månad . grekernas egna semestermånad :). Så det kan ju hända att det blir desto flera i september! Bara de inte strejkar när jag vill ta mig ut till Smulan den 11:e, min hösttripp är redan förkortad med tre veckor pga valet i Sverige.

Jag är lite sämre på att skriva inlägg just nu, men det finns tre goda skäl till detta :).

1. Fotbollssäsongen har startat! Unga Damen vill gärna att jag kommer ut och tittar på träningarna (3 kvällar i veckan) när jag nu "för en gångs skull" är hemma i Sverige vid den här tiden. Och på det dubblerar hon matcherna - hon spelar just nu både i damlaget och i damernas utvecklingslag, så det blir två matcher i veckan också!

2. Röstningssäsongen har startat! Dvs förtidsröstningen pågår för fullt, och jag arbetar som röstmottagare några tillfällen varje vecka fram till valet - den här veckan har jag 4 pass.

3. Jag virkar väskor på löpande band ;). Just nu håller jag på med nr 10 av 12 st. När de är klara har jag ytterligare några roliga beställningar som ska vara klara innan jag åker. Ett armband med plats för "säkerhetstag" och  två husvagnsekipage med bil och husvagn. Det ena i "retro"-stil.

Inga kommentarer: