torsdag 9 augusti 2018

Sommarhetta och virkträsk :)

Här nere i södra Sverige fick vi uppleva en endaste dag med svalare väder -sedan kom 30-32 gradersvärmen tillbaka. Igår eftermiddag kom det dessutom en rejäl åskskur som höjde luftfuktigheten till oanade höjder ... 4 timmar efter regnet hängde det fortfarande stora droppar på metallräcket runt fotbollsplanen.

Hur jag vet det? Jo, Unga Damen önskade  min närvaro på fotbollsträningen i andra änden av min lilla stad. Så jag cyklade naturligtvis ut för att bevista denna begivenhet :)

Den senaste veckan har jag annars, helt oväntat, ramlat ner i ett veritabelt virkträsk! Idag är jag uppe och hämtar andan, bara :).

Jag virkade ju mig en väska för ett tag sedan. Jag lade ut en bild av den på en pysselsida på facebook, och fick genast 4 beställningar. Jättekul! När den sista var klar för avfärd, i söndags, lade jag ut en bild på 3 färdigaväskor. Sedan pajade nästan den facebooksidan - det vällde in gillanden och kommentarer och förfrågningar i en helt otrolig takt! 7 timmar senare hade jag äntligen kommit ikapp! Sedan har det fortsatt, fast lite lugnare.

Idag har väskorna gillats av ca 1700 personer. Jag har tagit emot 8 beställningar på väskor, 1 beställning på virkade kantareller och 1 beställning på en virkad bil med husvagn, i retro-stil. Jag har lagt 7 olika beställningar på garn och tillbehör, på 4 dagar. Unga Damen har fått ta emot handpenningar via swish stup i kvarten, eftersom folk verkar ha glömt hur man gör banköverförigar ;).

Nu har jag beställningsstopp en stund :). Och kommer att vara mycket bättre förberedd när jag lägger ut nya bilder!

Inga kommentarer: