tisdag 18 september 2018

Varmt och gott

Det har vi här nere på Smulan! Strax under 30 grader har det varit sedan jag kom ner för en vecka sedan, vilket betyder väldigt varmt i solen! Och i sovrummet när det är dags att försöka sova ...

Men att hösten närmar sig även här - det märks på vinden. De flesta dagar har det blåst friska vindar, tillräckligt för att jag inte har gått ner till stranden mer än en enda dag. Badat har jag inte gjort ännu, varken i havet eller i poolen. Jag gick upp till poolen idag med den bestämda tanken att simma några meter. Den tanken blev genast ganska obestämd när jag hörde alla små och stora pip badgästerna gav ifrån sig ... När till och med barnen piper att det är för kallt!!! Då är det inte simdags för mig.

Igår hade vi svensk husmanskost till middag här hos mig, Bokbytarna och jag :) En liten trevlig tradition! Ugnsstekt falukorv med potatismos är precis lika gott här nere som hemma i Sverige. Att vi kommit på detta är att jag ju har en ugn! Det har inte Bokbytarna, så de kommer med falukorven redo för ugnsstekning medan jag står för potatismoset :).

Och nej, det finns inte falukorv i Grekland (såvitt jag vet), Bokbytarna tar den med sig hit.

Naturligtvis bytte vi lite böcker också :)

Inga kommentarer: