måndag 2 juli 2018

Full fart framåt!

Det är lite jäktigt här hemma just nu. Om någon undrar vart jag tagit vägen.

Först av allt har jag nästan drunknat i min nya telefon och min nya surfplatta. Jag glömmer hur mycket som ska ordnas och fixas och föras över och läras (läras om) och hur trött jag blir i huvudet! Mellan inköpen, alltså. Så det har tagit upp en massa tid sedan i fredags.

Försäkringsbolaget tog en stund att prata med, men nu ska de betala mig lite pengar i alla fall. Men det skulle ta några extra dagar, eftersom de har en annan utbetalning i mitt skadeärende som går före. ??? Jo, det är fakturan från företaget som tittade på hur illa skadad min surfplatta var. Jag var inte snabb nog att fråga - men kan de (försäkringsbolaget) verkligen inte ha hört talas om att man kan betala flera räkningar på en gång? Det har jag gjort flera gånger ... ;).

Jag har inte berättat att jag fått ett litet virkjobb :). Det var en kvinna på ansiktsboken som ville ha hjälp att slutföra ett sängöverkast som hennes mamma virkat på länge, men nu inte kan göra färdigt. Javisst, det gör jag gärna :) Så, i onsdags, när jag kom hem med telefon och platta, hämtade jag upp två stora kartonger på posten - ca 11 kg!

144 färdiga rutor  i en massa färger - vilket arbete! Jättefint kommer det att bli. Här har jag lagt ut alla rutorna  i vardagsrummet för att få en överblick och för att pussla ihop färgerna.
Kommen så långt började jag undra var jag skulle bo under tiden ...

Sedan dess har jag klippt bort ca 1400 trådändar, förminskat några rutor och förstorat några, så att alla nu har samma storlek. Utom den i mitten, förstås! Nu ska alla rutorna pressas också, sedan är det ihop-virkning som gäller. Tur att fotbolls-VM pågår!

Inga kommentarer: