torsdag 19 juli 2018

Semester?


En kan nästan tro att jag tagit semester från bloggandet :). Så här efter ett par o-skrivande veckor inser jag att så är det!

Jag har njutit av en nästan grekisk sommar här hemma i Sverige! Långa morgonpromenader med Väninnan, i lite snabbare takt efterhand som min stukade fot läker. Nere längs havet, som ofta har legat alldeles stilla och väldigt vackert - så där så en stannar upp och bara säger åååå ...

Cykeltur till Unga Damens träning i sommarkvällen är inte dumt det heller. Där satt jag på en bänk i kvällssolen och virkade  på ett litet linne :).


Mitt virkprojekt, att virka ihop rutor till ett överkast tog en hel del tid - men färdigt blev det och vackert blev det :) Igår fick jag ett litet meddelande om att det kommit fram och att de var jättenöjda - härligt! Av de sista, överblivna, rutorna blev det ett litet kuddöverdrag.


När det var nerpackat och klart storstädade jag lägenheten - jag hade liksom inte kommit åt att städa när större delen av vardagsrummet var upptaget av virkade rutor. Jag planterade också om mina största krukväxter (INNAN storstädningen), så nu ska de väl känna sig lite glada ett tag. De stod i ynkligt små krukor, sedan inköpet.

Jag fick ett annat virk-uppdrag genom ansiktsboken, som jag håller på med nu. Det ska bli 3 st glesa "ljusbollar" i svart. De ska hängas upp i ett fönster och så läggs en mini-ljusslinga inuti.

Jag funderar på att köpa en ny soffa. Den jag har ville jag ju byta ut redan när jag skulle flytta in här för två år sedan, men då hittade jag ingen jag gillade. Nu har jag hittat en, som jag ska åka ut och titta på och provsitta imorgon. Jag tar med mig mamma som smakråd, hon är så bra att ha till det :).

Inga kommentarer: