söndag 22 juli 2018

Grekiska värmen

Den bara fortsätter och fortsätter ... Fast här hemma i Nordvästskåne (nåja, kanske även i Grekland).

Igår valde jag att tillbringa en del av dagen i ett luftkonditionerat köpcentrum, i jakten på min nya soffa. Vi kom aldrig iväg i fredags, smakrådet Mamma och jag. Vi började vid ingången och jobbade oss oförtrutet genom varenda soffa - vi klämde och betraktade och satt och kollade modeller och tyger. När vi hunnit längst in i butiken och svängt utåt igen hamnade vi bland bäddsofforna och fick inse att nu fanns det inte flera att välja på!

Då började vi om igen, förstås. Så lätt kan en inte ge sig! Framåt 5:e -6:e soffan fick vi sällskap av en ung försäljare, och hon visade sig vara till stor hjälp :). Hon lyssnade på vad jag ville ha, valde ut 4 olika soffor som vi tittade på igen, och så satt vi där och satt. Ingen passade helt rätt i modell och tyg, men då började hon fundera lite och kollade i datorn. Och kom tillbaka med det trevliga beskedet att den jag ändå gillade bäst, den gick minsann att få i precis den modell jag ville ha. Fast den inte fanns med på någon ritning :).

Då var det klädseln det hängde på ...  Darrig minut innan jag bläddrat genom tygproverna och konstaterat att jag absolut vill ha en sorts turkosblå soffa! Inte en helt väntad färg varken för mig eller smakrådet, kan jag säga! Men det kommer att bli jättebra :)

Det tråkiga är väl att det tar 6-8 veckor att få soffan levererad (för att inte tala om hur mycket pengar jag blir av med), och då är jag nere på Smulan en månad. Jag ska ringa ut till henne imorgon, hon skulle kolla med leverantören.

För övrigt virkar jag oavbrutet just nu :). Ljusbollarna är ivägskickade till beställaren och jag är lite mer än halvvägs genom en handväska i trikågarn - den blir så snygg!

Inga kommentarer: