söndag 22 november 2015

Titta det snöar!

I går kväll vid 20-tiden ringde min mamma. Det brukar hon inte göra så dags, det är hennes "slumra-framför-tv:n"-tid. Men nu hade hon just upptäckt att det snöade en hel massa utanför hennes fönster, så mycket att det började bli lite vitt på marken.
Vitt var det inte hos mig, men visst snöade det här också :) Tätt, tätt, tätt med pyttesmå snöflingor som kom nedblåsande mest sidledes.

Ett par timmar senare hade det hunnit bli vitt hos mig också. Från sängen tittade jag ut på natthimlen, som inte alls var svart - den var nästan ljusgrå av allt det vita som virvlade omkring i luften. Det var riktigt häftigt att se!

Så blev det söndag morgon och jag vaknade upp till en ny värld ...
 
 ... och så här såg den ut!

 Det som inte syns här, pga blixten, är att grannens balkongfönster var helt igenmurat med snö - det var tydligen ditåt det blåste.

På kökssidan hittade jag min begravda cykel och bestämde mig snabbt för att inte cykla just idag :)

1 kommentar:

Lisa sa...

Oj! Vad snö ni har fått. Här kom det lite förra veckan, men det har försvunnit. Vi har plusgrader här och det passar mig bra..är ju inte alls förtjust i snö och kyla :-)