måndag 9 november 2015

Dagen efter min mässhelg

Fy attans, så slut jag varit idag! Som väl var började dagen med att Promenadkompisen drog ut mig i friska luften, längs med havet en bit. Solen sken lite på oss och det var riktigt skönt att bli utvädrad av novemberblåsten!
Ett par timmar senare började energin återvända och jag städade undan en del av allt damm som samlats här sedan augusti. Mängden med garnfiber som lagt sig på dammet hjälpte inte alls upp - mina hyllor såg nästan håriga ut ... Nu kan jag i alla fall njuta av ett fräscht vardagsrum! Nu är det bara resten kvar, som Unga Damen sa en gång när hon var i 4-årsåldern och tog väldigt lång tid på sig att bli färdig för sängen.

Min helg då? Det var jätteroligt att delta, ännu mer eftersom vi var två. Det var ganska mycket folk även på söndagen, men färre än lördagen. Och mindre köpsugna överlag, verkade det som. Många utställare sa detsamma, sa Stickerskan som tjuvlyssnade i toalettkön :).

Jag är ändå nöjd - mitt absoluta mål var att inte gå med ekonomisk förlust, så här första gången. Det gjorde jag inte, det blev en liten vinst (innan jag räknat med arbetstimmarna jag lagt ned, hmm) och jag har några beställningar dessutom.

Många roliga, oväntade och glada möten blev det under mässdagarna - dem bär jag med mig länge :),
och redan imorgon ska jag fika med en av "gympamammorna". Garn och virknål tar jag med mig, förstås.
Vänner, gamla bekanta, grannar, körkompis, gamla kollegor, yogaläraren, Kärngårdsbonden och hans bondfru  uppifrån åsen (som båda är bland de mest fantastiska människor jag mött i mitt liv), fotbollsmammor, gymnaster .... Så himla roligt!

Jag tror inta att jag gör om det, dock. För mycket tid och jobb för de pengar jag fick in, och en dyr mässa att delta i. Kanske, kanske kan det bli någon annan mässa nästa år? Jag får smälta de här erfarenheterna ett tag :).


Inga kommentarer: