söndag 1 november 2015

Helglyx

Ingen ren söndagslyx, alltså - jag har gett mig lyx både lördag och söndag den här helgen. Jag har nämligen varit på långa morgonpromenader tillsammans med min efterlängtade Promenadkompis två dagar i följd. Hon hade ju fräckheten att ge sig iväg till Kanarieöarna dagen innan jag kom hem. Åh, vad vi har promenerat! 1,5 timme igår och nästan 1 timme idag :). Det var så härligt att sträcka ut mig ordentligt och använda kroppen ordentligt. Vi hann med en del pratande också, när vi nu ändå var tillsammans ...

En annan ljuvlighet har varit min Unga Dam, ännu mera efterlängtad. Hon kom hit i fredags och åt middag och var på ett härligt pratsamt humör (det kan man aldrig vara riktigt säker på med en tonåring). Så vi åt, provade den engelska shoppingen, pratade om skola och föräldrar (min förälder också) och fotboll och onda benhinnor och kompisar och Smulan med våra vänner där. Så tog vi oss en promenad (40 minuter till!) bort till den billiga klädaffären och köpte ett par nya svarta jeans till Unga Damen. De gamla var utslitna. Och man kan knappast gå till skolan i blå jeans, eller hur ;)?

Jag fick träffa henne igår också :). Vi tog en tur till Stora Shoppingcentret för att äta brunch och gå rundor på IKEA. Den kommande julklappen till min Unga Dam ska bli lite piff och förnyelse till hennes rum, så jag behövde få koll på önskade färger och önskad stil. Det ska bli jätteroligt! Säger jag nu i förväg ...

Idag har jag både vilat och virkat. Benen värker lite efter en massa promenerande i olika slags skor 3 dagar i rad, och huvudet behövde vila efter allt prat och all shoppingröra. Min stackars Unga Dam fick skämmas för sin trötta Farmor som fick ett mindre nervsammanbrott på vägen ut från IKEA, när en påstridig HisshögtalarDam hakade upp sig och flera gånger högt och ljudligt meddelade att "dörrarna stängs". Uttröttad som jag var slutade det med att jag röt (åt hissen!) "Kan du hålla TYST!!!

Inga kommentarer: