torsdag 21 september 2017

Blåsig torsdag

Hujeda-mig, vad det tagit i med att blåsa! Nordliga vindar, så havet ligger på på "min" kust. Små högar av sand ligger på balkongerna och väntar på att bli uppsopade.

Först började det ganska sent i går kväll och fortsatte under större delen av natten. Under dagen idag lugnade det sig en del, men nu tar det i igen! För första gången på länge har jag fått stänga balkongdörren mot norr lite halvvägs - mitt lakan blåser ur sängen :).

För övrigt tog jag mig en liten promenad bort till Stora Grannbyn idag på eftermiddagen, för att handla i Stora Snabbköpet. Jag hade extra tur - halvvägs dit blev jag upplockad på moppe och fick lift resten av vägen. Men hem fick jag gå ...

Jag behövde lite mera jord till mitt omplanteringsprojekt inför vintern, därav promenaden. Men nu blåser det för mycket för att öppna jordpåsen - jag vill helst att den ska hamna i krukan.

Nu tror jag att jag ska återgå till min deckare igen, jag läser och jag läser och jag läser ...

Inga kommentarer: