söndag 17 september 2017

Stilla söndagskväll på Smulan

Nu har det mörknat förstås, men lite tidigare i kväll satt jag nyduschad och hårtvättad ute på havsbalkongen, njöt av 29 graders värme och såg Kvällsbåten (svävaren) ge sig iväg över ett helt stilla hav. Det blir så särskilt tyst och stilla, en stillhet som ger ro i själen. Lägg därtill en solnedgång över Stora Grannbyn ....

Kanhända de sista sommargästerna gav sig iväg idag? Säsongen närmar sig sitt slut, och jag misstänker att ön börjar slå igen under veckan som kommer.

Bokbytarna hör till dem som begett sig hemåt, de åkte i går. Flera svenska bekanta har också åkt/åker hem i dagarna, och idag åkte mina forna engelska grannar hem efter en vecka här.

Men jag stannar kvar och njuter av september - den bästa tiden på året här :). Eftermiddagen tillbringade jag med en bok nere vid Sjösidan. Där åt jag en enkel söndagslunch, simmade i det varma havet och halvslumrade sedan en stund.

Livet kan nästan inte bli bättre :).

Inga kommentarer: