måndag 8 oktober 2018

Bussutflykt 2

Jag ska på bussutflykt nu igen :) - den andra för i år. Nu är det kyrkan borta i Stora Grannbyn som ordnar en tvådagars tripp, med en övernattning. De bussutflykter jag deltagit i tidigare har kyrkan i min by anordnat, även om det är öbor från alla byarna som följt med.

Ärligt talat vet jag inte riktigt vart jag ska, men jag vet att vi ska ta morgonbåten in till fastlandet och sedan åka buss längs norra sidan av Korintkanalen. Andra dagen kör vi längs södra sidan och till sist båten hem igen till Smulan.

Däremellan förekommer minst ett kloster och åtminstone tre kyrkor. Och en övernattning. Någonstans.

Det var en väldig tur att jag stötte på en av mina reskamrater idag, annars hade det blivit lite fel ... Jag har hela tiden haft klart för mig att det är den 10-11/10 vi åker. Och att jag sedan åker hem 13 oktober, på lördag. Så när jag bokade räknade jag snabbt (FEL) bakåt i huvudet och fick det till att det var tisdag-onsdag jag ska iväg, och i den tron har jag levt sedan dess. Kollat i almanackan har jag förstås inte gjort - den används inte särskilt flitigt här nere på Smulan!

Inte förrän idag insåg jag alltså att jag fick planera om min vecka. Så nu har jag skyndat mig att röja i skåp och garderober och kolla förråden så jag vet vad jag behöver ta med mig hit till våren. Det tog en timme, och då har jag också hunnit kasta ner det mesta av det som ska med till Sverige över vintern :).  Båt- och flygtider är kollade. Tvätt och städning kvar! Det ska jag väl klara under morgondagen och på fredag.

Inga kommentarer: