söndag 14 februari 2016

En hjärtligt solig söndag

Kan undras varför jag måste vakna så förfärligt tidigt på söndagar? Faktiskt på lördagar också, när jag tänker efter. Lördag - kl 7, söndag - kl 6. Det är för tidigt.

Å andra sidan hade jag både bäddat, diskat och plockat undan lite före 8! Då hade solen stigit upp också  - det är inte riktigt lika mörkt längre. 2 ½ timme längre har dagen blivit sedan vintersolståndet. Det är så härligt! Igår satte jag mig på balkongen med en kopp kaffe en stund, men blev tvungen att gå in pga värmen! Över 40 grader när solen gassade in genom glaset.

Min sjuka Promenadkompis hade äntligen tillfrisknat lite, nästan på väg till halvfrisk var hon, så vi gav oss ut en lite mindre runda i solen (och kylan) och njöt i fulla drag. Vi hann prata ikapp oss lite (fast mest jag förstås, man blir pratsam av att bo ensam utan någon att prata med dagligdags).

Eftermiddagen har jag pysslat med lite diverse. Min jakt på lägenhet fortsätter - det är inte helt lätt att hitta något mindre och billigare att bo i. Men det är lite bra att hinna tänka på vad jag behöver och vad jag kan kompromissa med.

Och så börjar ju Smulan och Grekland närma sig :). Bara lite mera än en månad kvar nu! Jag upptäckte idag att både mitt pass och mitt EU-kort går ut i sommar. Något att ordna med när jag kommer hem till Sverige i juni.

Innan jag åker måste jag däremot komma ihåg att förlänga reseförsäkringen - jag ska vara utomlands i 12 veckor, och den som ingår i hemförsäkringen täcker bara 45 dagar.

Unga Damen skickade mig en pytteliten video på Skype - ett par sekunder på henne när hon ler och vinkar åt mig, med en massa hjärtan dansande över bilden. Det gjorde mig jätteglad! Till henne fick jag skicka ett foto på en bikini och ett par flip-flops som jag hittat till ungefär halva reapriset. Med en blinkning åt att vi ju ska "Smula" ihop en vecka i juni.

Nu ska jag fundera på vad jag ska ta fram till middag imorgon. Jag har nämligen påbörjat "projekt tömma-frys och kyl" så det är tomt om en månad. Inte har jag lagt märke till hur mycket jag stoppat in där?

Inga kommentarer: